lördag 19 maj 2012

Träna? Jag?? Näää....

... jag bara promenerar ju lite... tänker jag...
Kände idag att jag inte kunde vänta med att köpa nya skor så jag travade in på en sportaffär, rätt så nära mig, och frågade efter bra skor att gå i.
Säljaren frågade genast hur mycket jag går och jag svarade att det är inte så mycket... typ 3-4 km/dag.
Då tittade han på mig och sa direkt att det är mycket och att jag då ska köpa bra löparskor med bra dämpning. När jag försökte lägga vikt(hahaha) vid min kroppshydda och dess inverkan på mina leder o s v så lyssnade han inte så nämnvärt. Säljarens fokus var mer inställt på hur mycket jag går/ vecka och på vilket underlag. Men han plockade ändå fram skor som passade mig perfekt! Så jag är nöjd med dagens impulshandling... ett par Asics skor och ett par Bungy Pump-stavar. Ska prövas om en stund när hockeyförnedringen(för Finland) är över på tv.

Så nu är det bara att öka promenad- dos, intensitet och sträcka så blir detta en härlig sommar!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar