torsdag 28 juli 2011

Det är fascinerande....

hur otroligt klok jag är ibland. Även om jag för det mesta inte alls är riktigt klok på en fläck =) Idag tar värmen på andningsvägar och sinne så jag väljer bort jobbet. Detta för att ge mig själv möjlighet att hela mig och orka i morgon och på lördag, då jag jobbar för att det behövs på jobbet mer än för att jag behöver.
Jag gillar mitt jobb! Så är det.

Idag är det en helandedag som jag behöver. Började med att vakna utsövd, det är definitivt på plussidan, kände av nattens huvudvärk, men gick ändå upp.
Har dock inget som helst tempo i kroppen, så det får vara så, lååångsam dag. Jag polemasar på och njuter samtidigt i stora drag av sommaren och värmen.

Livet är här och nu och det finns ingen som helst anledning att hetsa upp sig över vad som kommer sen.
Idag präglas jag av tacksamhet över det underbara liv jag lever.
Det bekräftades av att jag fick besök av min älskade kusin Karin och tre av hennes barnbarn. Det gör mig varm i själen och glad i sinnet att vi har den sammanhållning vi har i den här släkten.

Så.. nu tar jag mig åter ut i finska paviljongen för en stunds kontemplation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar