fredag 22 juli 2011

Lugna livet på landet...

... glöm det!!
Ibland kan jag bli totalt galen på alla ljud. Det spelas, inte i mitt eget hus, så att baskompet ligger som en blöt filt över nejden... och jag tror tamejg... ne att det är samma låt på repeat dagarna/kvällarna i ända.
Sen kör ju grannarna (yngre gardet) runt på sina tvåhjuliga, smattrande leksaker all vaken tid dom har.
Så jag känner mig som gnällkärringen i backen.
Men det är faktiskt inte så kul att man inte ens hör vad den man pratar med säger pga nån måste köra fram å tillbax, fram å tillbax bara för att.... å dessutom måste det gasas så våra fönsterrutor skallrar... man kunde ju önska att det gavs liiite mer hänsyn till grannar i en sån liten by... men det är nog en nåd att stilla bedja om...

Sen tuppj**veln nere i backen!! Jag tackar gudarna för att jag inte har den som närmaste granne, för då kan jag säga att det vore läge för den där vita tröjan med armarna på ryggen.....
Att vi bor precis vid en väg gör att alla lastbilar, bilar, motorcyklar m. m passerar VÄLDIGT nära vår husvägg.... å inte kör alla efter hastighetsbegränsingarna, det ska man vara säker på.

De enda ljud jag har överseende med är jordbrukstraktorerna som passerar genom byn. Dom som kör där är ju faktiskt på jobbet.
Däremot har jag ingen som helst förståelse för att man, i en annan slags verksamhet som inte alls behöver ha traktorer, måste starta kl.07 en lördag eller söndag för att sedan, när jag är klarvaken och gett upp hoppet att kunna somna om, vid 10-blecket sluta varva sin j***a traktormotor.

Så... nu har jag klagat klart och det är dax att starta denna fredag så det blir den gulddag alla dagar är!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar