lördag 5 februari 2011

Man kan ju undra vad det är för fel på mig??

Vaknar med världens ondaste käke... ja, jag överdriver våldsamt, det finns säkert minst en miljon människor i världen som har ondare käke än jag, men jag gillar inte att vakna och ha ont.
Att jag har ont i käken betyder att jag har gnisslat tänder och låtit värre än en saltkvarn inatt... vilket i sin tur är ett säkert tecken på att jag är stressad.
Då återstår frågan, stressad över vad?

Jag kan inte påstå att jag lever ett särskilt hektiskt liv. Jag jobbar, handlar och fixar i ordning mat, häver in ved och eldar ibland, skottar när det kommer mycket snö. Sen kan det hända att vi tar oss en sväng till Härnösand eller Ö-vik på helgen. Jag har något möte i månaden med Härnösands Paradorkesters föräldrastyrelse och varannan tisdag åker jag till Härnösand med Jonte och tillbringar kvällen med mina föräldrar.
När andan faller på så tar jag en liten promenad, dvs när det inte behövs skottas. För promenad fram och tillbaka efter samma landsväg är trååååkigt.

I övrigt lallar jag mest runt här och tvättar (när tvättmaskinen funkar och det är varmare än -20), dammsuger och plockar, plockar ur och i diskmaskinen, matar katten....

Så stressad??
Jo jag ser ju varför när jag sätter orden på pränt. Dags att skaffa en hobby kanske?? Eller iaf bita i tråkighetsäpplet och börja promenera VARJE dag... för det hjälper...

Kan man bli stressad av en för lugn tillvaro? Uppenbarligen... det händer rätt ofta att jag drömmer panikdrömmar också, så jag är nog lite påverkad av långsamheten som präglar mitt liv just nu.
Vem kan ändra på det då?? Jo jag såklart...

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar