måndag 21 februari 2011

Så otroligt fantastiskt j***a less...

på vinter nu så jag tror att jag blir galen! Det är kallt, kallt, kallt.... å blir det bara ett uns mindre kallt... så snöar det.
Jag ger upp... det är som ingen vits. Funderar allvarligt på att sätta mig i ett hörn och bara vänta. Och att vänta är jag INTE bra på...
Till på köpet går allt sönder, min mobil- krasch i golvet, sprucken display, närmaste butik finns i Sundsvall. Gissa hur stor suck det blev när jag konstaterade det. Köp inte en mobiltelefon på ett bekvämt ställe. Krångla hellre till det, för då är det nära till service.
Yngste sonens mobil- nån knapp som bara lossnade idag när han satt rakt upp och ner och bara skulle kolla vad klockan var.
Är det meningen att en mobil inte ska hålla mer än 1½ år??
Tokig blir man!!

Till på köpet har min bil börjat vägra samarbeta. Kan det bero på att den snart är färdigbetald och börjar känna sig för enkel och lättsam för mig?
Jag vet inte... jag säger ju det..

Jag ger upp.

Sen är jag idag extremt tråkig och ful. Inga bra kläder har jag heller, antagligen för att jag är för fet för kläder och borde helt enkelt skaffa ett tält som jag bara klipper hål för huvud, armar och ben. Snacka One-Piece!!!

Sålt bra har jag dock gjort idag. Fast "bara" bilförsäkringar. Det räknas ju som inte. Nej, villa- och fritidshusförsäkringar ska det helst vara. Men vad gör man??
Inte ens en vanlig sketen hemförsäkring har jag fått iväg. Men som sagt, fem bilförsäkringar... och två larm... inte att förglömma.
Så lite bra är jag kanske ändå...
Under allt det fula, gråa, tråkiga...

Skitvinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar