måndag 28 februari 2011

En solstänkt måndag....

...sista dagen i februari.
Darlingen fyller år och vi jobbar kväll... så precis som när jag fyllde år, blir det inte mycket till firande. Men lite uppvaktad blir han ändå.
Bonusdottern är här och ger guldkant till födelsedagen också.

Dessutom är det VARMT! Både inne och ute... helt underbart att känna solen värma huden när man går ut... sånt gillar jag.
Det bubblar inuti likt en sockerdricksflaska som lämnats på brostenen i solskenet... till slut bubblar det över och sprider sig som en fnitterflod i sinnet.
Ljuvligt känns det i huvet att fatta att det faktiskt blir vår även detta år. Efter den värsta vargavintern jag någonsin upplevt så kan t o m jag ana en känsla av värme och sol.

Jag är beredd på slasket och dom iskalla nätterna. Jag inser att det fortfarande kan snöa flera dygn i sträck. Men det gör ingenting. För jag vet att året är på väg åt rätt håll. Jag formligen älskar vårvinter, vår och sommar. Enbart för ljuset och värmen. Myggorna, knotten och flugeländena står jag ut med bara för att det är varmt, varmt, varmt!

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag håller med dig, varje soltimma nu är värt miljoner!!Bara att slippa frysa rumpan av sig på mornarna. Lite bakslag är lättare att ta, man vet ju att de kommer och vi hinner ju kanske ladda lite batterier innan !!

    SvaraRadera