måndag 21 mars 2011

Idag....

... börjar jag faktiskt att tro på att det kommer en vår. Ljuuuvligt varmkallt i luften. Solen skiner som en tok från en klarblå himmel och när jag blundar ser jag ingen snö nånstans.
Jag vet att vi har några veckor med berg-å-dal-bane-väder framför oss, men det gör inte så mycket. Det finns hopp och det är det som får mig att le.

Egentligen får jag ett otroligt längt efter att åka till fjällen såhär års, men det var många år sedan vi var där nu, och pallrar jag mig bara ut genom dörrn kan jag ju gräva ner mig i en snödriva på gården, "bädda" in där med liggunderlag och div. annat värmande, ta med mig en bra bok och tillbringa dagen i snödrivan. Tror att det är en rätt bra plan faktiskt.
Just nu har jag iaf en stol utplacerad i solen. Ska fixa lite kaffe, ta med mig en bra bok och en stor mugg hett kaffe ut och njuuuuta en stund!
Å på lördag kommer syrran å gullungarna!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar