tisdag 29 mars 2011

Lite trams dårå...

Snodde en lista från Tatiana... eller antog en utmaning... eller nåt...


1. Hur gammal är du om fem år? 50 nyss fyllda... förhoppligen har det varit en 7j*kla firande

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Katten

3. Hur lång är du? alldeles lagom... når jag inte hämtar jag sonen

4. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio ? Harry Potter, 1:a delen av 7:e delen

5. Vem ringde du senast? Nån Janne på Lillemans Hus

6. Vem ringde dig senast? Martin

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ja

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sen 1962

9. När såg du senast din mamma? i lördags

10. Vilken ögonfärg har du? det beror på humör och ljus

11. När vaknade du i dag? har inte riktigt vaknat än om jag ska vara ärlig...

12. Vilken är din favoritjulsång? gillar inte jul

 13. Vilken är din favoritplats? relaxen

 14. Vilken plats föredrar du minst? dom platser jag inte föredrar undviker jag

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? I livet

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Eld, timmerbilar och stora, gula traktorer

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Timos skidskyttefunderingar

18. Hur stor är din säng? så pass att jag inte ramlar ur när jag vänder mig

19. Har du stationär eller bärbar dator? jag kan bära min dator, men den är rätt tung...

20. Sover du med eller utan kläder på dig? ja

21. Hur många kuddar har du i sängen? så många som jag vill ha...

 22. Hur många landskap har du bott i? tror det är tre

23. Vilka städer har du bott i? Städer å städer sa Gustav Vasa.... Härnösand, är en stad- sen 1585, Enköping, räknas väl oxå som stad vad jag vet... sen har jag bott i byar oxå....

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota när jag är hemma, skor när jag är nånannanstans än hemma, strumpor är ett ont måste...

25. Är du social? Det sägs så...

 26. Vilken är din favoritglass? svårt att svara på, beror lite på tillfället...

27. Vilken är din favoritefterrätt? Ren frukt eller choklaaaaad

28. Tycker du om kinamat? Det beror på vart jag äter den... en del restaturanger borde skämmas för att kalla
sin mat mat över huvudtaget...

29. Tycker du om kaffe? Japp

30. Vad dricker du till frukost? jag äter frukost, helst yoghurt eller fil

31. Sover du på någon särskild sida? tjaaa... oftast mot natt- å morronsidan

32. Kan du spela poker? nej, kortspel är uuuurtrist i alla former

33. Tycker du om att mysa/kela? jag är väl ingen katt heller??!!

34. Är du en beroende människa? skulle inte tro det!

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? nääää... ensam i världen som fyller år på MIN födelsedag

36. Vill du ha barn? inga fler iaf... har de underbaraste två söner en mor kan önska

37. Kan du några andra språk än svenska? ja

38. Har du någonsin åkt ambulans? en enda gång med en sjuk son

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, bassänger ser tråkiga ut...

40. Vad spenderar du helst pengar på? livet

41. Äger du dyrbara smycken? tror jag inte

42. Vilket är ditt favoritprogram på tv? tv är bara för att somna fort

43. Kan du rulla med tungan? vet inte... men är en fena på att rulla hatt

44. Vem är den roligaste människan du känner? min systerson just nu

45. Sover du med gosedjur? men hallåååå....!!!

46. Vad har du för ringsignal? det låter bara, orka hålla på

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? det tror jag...

48. Vad har du närmast dig just nu som är rött? korken på mitt cerat

49. Flirtar du mycket? vet inte ens hur man gör

50. Kan du byta olja på bilen? varför skulle jag?

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? yes...

52. Vilken var den senaste boken du läste?  Sommarmord, Mons Kallentoft

53. Läser du någon dagstidning? Allehanda

54. Prenumererar du på någon veckotidning? näää... sånt trams.... läser hos mamma istället

55. Dansar du i bilen? i bilen kör jag eller åker jag

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P4... då får jag veta vad som händer i min närmiljö =)

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? återigen... är jag en katt eller??

58. När var du i kyrkan senast? i december 2010

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? musikmagistern, som lät oss lyssna på skiiiivor =)

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? en vecka tror jag nog att jag överlevde i min gröna
ungdom... aldrig mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar