måndag 25 april 2011

Ja det är vaaaarmt!

Å jag njuter varenda sekund! Lite varmare kan det också få bli för min del, och jag antar att det kommer. Det är ju faktiskt så att snön inte har försvunnit ännu, men jag har ändå kunnat vara utomhus i linne och halvkorta brallor och utan strumpor i skorna. Det är livskvalité och exakt vad min frusna varelse behöver efter denna grymma vinter.
Tyvärr har även flugorna tinat fram redan. Så två dagar har det tagit att komma ihåg var i hela friden jag la flugutestängarskynkena som passar i balkongdörren när förra årets flugsäsong var över. Idag löste jag gåtan och balkongdörren är nu en no-pass-passage för flugor, myggor och andra flygande onödor.
Nu är det bara plattången som fortfarande är borta. Och kanske lite andra udda grejor såklart, men jag hittar väl det jag behöver till slut.
Jag fick en fin påsklilja av min mamma igår, den fick en bra plats utomhus. I år ska jag t o m köpa penséer för att det ska bli lite fint här.

Timo var värsta röjarn igår. Han lånade grannens röjsåg så vi fick bort alla sorkätna buskar. Idag blåser det inte , så jag ska gå ut och samla ihop ris, kratta och elda. Kanske lägdan får sig ett eldbad också när Timo kommer ut.
Det vore himla skönt att få ordning överallt innan det grönskar.
Ett annat projekt är de vedstockar som ligger kvar ute. Två dagars jobb så är det kapat och kluvet. Vore också fantastiskt bra att få bort innan det blir riktigt varmt.
Vi får väl se hur långt och hur mycket vi hinner. Snart helg igen så det finns dagar att spela med.
Dessutom jobbar vi kväll denna vecka, då brukar jag kunna hinna med lite av varje innan jobbet.

Nä, nu dags att byta om till "jobbarkläder" och gå ut och få undan lite rishögar från gården. Kanske få lite mer färg på armar och ansikte också, skulle vara skönt. Är blekare än alvedon just nu.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar