lördag 9 april 2011

Ord ord ord

Det finns massor med ord i min skalle. Varenda dag formulerar jag strålande blogginlägg. I skallen då alltså. Speciellt när jag är ute och kör bil.
Sedan sätter jag mig vid datorn och ska förmedla mina fantastiska tankar till er, min tappra läsarskara, och då finns det som ingenting kvar.

Som häromkvällen när jag körde hem från Härnösand och galna fåglar flög upp framför bilen hela tiden. Både sonen och jag funderade över vilka fåglar som lever sitt liv med sådan påtaglig dödslängtan. Men inte kom det något blogginlägg om det inte...
Eller som i torsdags, då jag också körde hem från Härnösand, fast på dagen.
Jag vill så gärna dela med mig av denna fantastiska miljö vi lever i. Det är så hisnande vackert här nu när inte hela naturen är inbäddad som en övergödd gräddtårta. T o m lera och fjolårsgräs är just nu vackert!
Vyerna som man upplever när man kör E4 i den här trakten är oslagbara. I alla fall just när man kör E4.
Nu är det säkert någon som tycker att det finns vackrare platser på den här planeten. Tyck det då!
Jag hisnar fortfarande över denna storslagna natur.

Så kommer det förhoppligen en dag när jag upplever andra slags vintrar. För det är INTE kul att bo här på vintern. Jorå, det är klart att det är vackert även då, men just detta att allt är insvept i vitt gock gör att det inte är så vackert alls.
Kallt och eländigt är det också under vintrarna.
Fick häromdagen ett tips om att Cypern är ett bra ställe att vistas på under vintern. Billigt och lagom varmt.
Så nu är det ett frö sått i min skalle... vad som händer visar sig!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar